خبــــر اول

امام حسن مجتبی(ع) می فرمایند:
با مردم آن گونه رفتار کن که دوست دارى با تو رفتار کنند. أعلام الدین، ٢٩٧

پیاده روی اربعین

اربعین، فقط روزی از روزهای سال نیست، بلکه آیینه ای است دربرابر چشمان میلیون ها انسان متعهد که در آن تصویری از نهضت و قیام خونین محرّم نقش می بندد. اربعین، روز باشکوهی است که از خون حسین(ع)، حیات گرفت و نقطه آغاز تبلیغ آرمان کربلا از طریق اشک شد؛ چرا که در این روز، نخستین مجلس عزاداری برای اباعبدبالله(ع) و تبلیغ آرمان آن حضرت در کنار تربتش برپا شد.

مدیریت دانش و سازمان های آموزشی

مدیریت دانش یعنی فرآیند استفاده خلاق، مؤثر و کارآمد از کلیه دانش و اطلاعات در دسترس سازمان به نفع مشتری و در نتیجه به سود خود سازمان و یا به عبارت دیگر فرآیند تبدیل دانش ضمنی به دانش کاربردی.

نقش رسانه ها در تربیت اخلاقی

رسانه‌ها مي‌توانند با دعوت به خوبي‌ها و ارزش‌هاي اخلاقي جوانان را تربيت نمايند. رسانه‌ها با آگاه كردن جوانان نسبت به عواقب وخيم فساد، اعتياد، بي‌بند و باري و ... مي‌توانند جوانان را تربيت نمايند. و مي‌توانند با برنامه‌هاي مختلف و به صورت مستقيم و غير مستقيم، نحوه رفتارهاي اجتماعي را به جوانان بياموزد و رفتارهاي غلط اجتماعي را در جوانان تصحيح نمايد. آداب معاشرت و مهارت‌هاي روابط اجتماعي را بر اساس بينش الهي و انساني به آنها آموزش دهد. تاریخ انتشار : 1396/5/12 بازدید : 449 منبع: مرکز مطالعات و پژوهش های فرهنگی سوال رسانه های گروهی و عمومی و ملی چه نقشی در تربیت اخلاقی مردم و جامعه دارند؟ پاسخ گستردگی و تأثیر عناصر رسانه ای نظیر کتب، مجلات، مجموعة مطبوعاتی، صدا و سیما، ویدئو، ماهواره و اینترنت؛ امروزه بر کسی پوشیده نیست. از جمله مقاصد رسانه ها: اطلاع رسانی، تعلیم و تربیت، اندیشه پروری (فرهنگ سازی)، هدایت و راهنمایی، افزایش آگاهی ها و... می باشد. که البته باید در تمام این اهداف و مقاصد، اهداف تربیتی نهفته باشد. پس رسانه ها می توانند در تربیت جوانان نقش منفی، یا نقش مثبت ایفاء نمایند. امام خمینی ـ رحمة ال