خبــــر اول

امام حسين (ع) می فرمایند:
«هركس حق معبوديت خدا را به‏ جا آورد، خداوند بيش از حدّ انتظار و كفايتش به او عطا مى‏ كند».(بحار الانوار، ج ۶۸ ص ۱۸۴ ح۴۴ )

مدیریت دانش و سازمان های آموزشی

مدیریت دانش یعنی فرآیند استفاده خلاق، مؤثر و کارآمد از کلیه دانش و اطلاعات در دسترس سازمان به نفع مشتری و در نتیجه به سود خود سازمان و یا به عبارت دیگر فرآیند تبدیل دانش ضمنی به دانش کاربردی.

نقش رسانه ها در تربیت اخلاقی

رسانه‌ها مي‌توانند با دعوت به خوبي‌ها و ارزش‌هاي اخلاقي جوانان را تربيت نمايند. رسانه‌ها با آگاه كردن جوانان نسبت به عواقب وخيم فساد، اعتياد، بي‌بند و باري و ... مي‌توانند جوانان را تربيت نمايند. و مي‌توانند با برنامه‌هاي مختلف و به صورت مستقيم و غير مستقيم، نحوه رفتارهاي اجتماعي را به جوانان بياموزد و رفتارهاي غلط اجتماعي را در جوانان تصحيح نمايد. آداب معاشرت و مهارت‌هاي روابط اجتماعي را بر اساس بينش الهي و انساني به آنها آموزش دهد. تاریخ انتشار : 1396/5/12 بازدید : 449 منبع: مرکز مطالعات و پژوهش های فرهنگی سوال رسانه های گروهی و عمومی و ملی چه نقشی در تربیت اخلاقی مردم و جامعه دارند؟ پاسخ گستردگی و تأثیر عناصر رسانه ای نظیر کتب، مجلات، مجموعة مطبوعاتی، صدا و سیما، ویدئو، ماهواره و اینترنت؛ امروزه بر کسی پوشیده نیست. از جمله مقاصد رسانه ها: اطلاع رسانی، تعلیم و تربیت، اندیشه پروری (فرهنگ سازی)، هدایت و راهنمایی، افزایش آگاهی ها و... می باشد. که البته باید در تمام این اهداف و مقاصد، اهداف تربیتی نهفته باشد. پس رسانه ها می توانند در تربیت جوانان نقش منفی، یا نقش مثبت ایفاء نمایند. امام خمینی ـ رحمة ال

نقش اخلاق در زندگی

اخلاق پسنديده موجب آبادي جامعه و طولاني شدن عمر مي شود. امام صادق ـ عليه السلام ـ مي فرمايد: «نيكوكاري و حُسن خُلق، خانه ها را آباد كند و بر عمرها بيفزايد»